Αισθητηριακή Επεξεργασία: Στοματο-γευστικό Σύστημα
Τι είναι το στοματο-γευστικό σύστημα;
To στοματο-γευστικό σύστημα αφορά την αίσθηση της γεύσης, η οποία γίνεται αντιληπτή από τους υποδοχείς που βρίσκονται στο στόμα και στη γλώσσα. Τα ερεθίσματα που λαμβάνονται, επεξεργάζονται κατόπιν στον γευστικό φλοιό του εγκεφάλου, ο οποίος βρίσκεται στον μετωπιαίο λοβό. Το γευστικό σύστημα αναγνωρίζει τις τέσσερις κύριες γεύσεις αλμυρό, ξινό, γλυκό και πικρό. Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες αισθητηριακής επεξεργασίας μπορούν, επίσης, να αντιμετωπίζουν δυσκολίες με το γευστικό σύστημα (μπορεί π.χ. να είναι επιλεκτικοί με την πρόσληψη της τροφής- picky eaters).
Παιδιά με υπερευαισθησία
Τα παιδιά με υπερευαισθησία, αντιμετωπίζουν δυσκολίες με τη θερμοκρασία του φαγητού και τις υφές και αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα περιορισμένο διατροφολόγιο. Μπορεί, επίσης, να αντιπαθούν το βούρτσισμα των δοντιών τους και να δυσκολεύονται να πάνε στον οδοντίατρο.
Παιδιά με υποευαισθησία
Τα παιδιά, ωστόσο, που εμφανίζουν υποευαισθησία, μπορεί να προτιμούν έντονα και πολλά καρυκεύματα στο φαγητό τους, έτσι ώστε να μπορούν να αντιληφθούν τη γεύση του ή ακόμη εμφανίζονται να τρώνε πράγματα που δεν είναι φαγώσιμα (π.χ. μασούν και δαγκώνουν ρούχα, μη ασφαλή αντικείμενα, και τα λοιπά).
Δραστηριότητες για τη ρύθμιση του στοματο-γευστικού συστήματος:
- Μάσημα τσίχλας.
- Μασώμενο παιχνίδι, παιχνίδι fidget.
- Ηλεκτρική οδοντόβουρτσα.
- Πόση υγρού με καλαμάκι.
- Παιχνίδι με φούσκες.
- Αισθητηριακά κουτιά.
- Φύσημα μπαλονιού.
- Φύσημα κεριού.
Σχετικές δημοσιεύσεις
Body Awareness και δραστηριότητες για το σπίτι και το σχολείο
Body Awareness ή αλλιώς η ενημερότητα του σώματος αφορά στο να έχουμε επίγνωση...
Αισθητηριακή Επεξεργασία: Αιθουσαίο Σύστημα
Τι είναι το αιθουσαίο σύστημα; Το αιθουσαίο σύστημα είναι μια δομή που εδράζεται...
Δεξιότητες Λεπτής Κινητικότητας 2-8 ετών
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΛΕΠΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ 2-3 ετών: Περνάει 3-4 μεγάλες χάντρες. Χτίζει...
Η ικανότητα προσοχής στο παιδί
Η προσοχή για το παιδί είναι μία δυναμική κατάσταση που αποτελείται από 5...