Παιχνίδια για ενδυνάμωση κορμού – άνω & κάτω άκρων – Ενίσχυση της αδρής κινητικότητας
1. Παιχνίδι με σκοινί.
Τοποθετούμε δύο στρώματα στο έδαφος και καθόμαστε αντικριστά με το παιδί. Το παιδί κρατά με τα δύο του χέρια τη μια άκρη του σχοινιού και εμείς την άλλη. Με το σύνθημα το παιχνίδι ξεκινά. Τραβούν και οι δύο προσπαθώντας να διαταράξουν ο ένας την ισορροπία του άλλου. Προσέχω να στηρίζω το σώμα μου στα γόνατα και να διατηρώ τον κορμό μου όρθιο και ευθεία. Το παιχνίδι αυτό παίζεται και σε όρθια θέση, χωρίς στρώματα, διελκυστίνδα όπως ονομαζόταν παλιότερα.
2. Διαπέραση εμποδίων.
Τοποθετούμε στο έδαφος εμπόδια σε διαφορετικά ύψη, π.χ. παιχνίδια πάνω από τα οποία μπορεί το παιδί να πηδήξει. Ζητάμε από το παιδί να τα περάσει πηδώντας με τα δύο πόδια ενωμένα. Το ίδιο παιχνίδι μπορούμε να το παίξουμε χρησιμοποιώντας και μία μπάλα όπου το παιδί πρέπει να προσέχει και να μην πέσει πάνω στα εμπόδια κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.
3. Παιχνίδια με μπάλα.
Τοποθετούμε δύο στρώματα στο έδαφος και καθόμαστε αντικριστά με το παιδί. Το παιδί και εμείς πρέπει να κάνουμε πάσες με τα δύο χέρια χρησιμοποιώντας μια μπάλα μαλακή και ελαφριά. Προσέχουμε τη στάση του σώματος μας, ο κορμός να είναι σταθερός. Έπειτα μπορούμε να στηριχθούμε στα γόνατα και να προσέχουμε να διατηρούμε την ισορροπία μας. Αφού έχουμε εξασκηθεί σε αυτό το παιχνίδι, προοδευτικά μπορούμε να το δυσκολεύουμε αλλάζοντας τη θέση μας. Αρχικά, στηριζόμαστε στο δεξί πόδι, αργότερα στο αριστερό και τέλος κάνουμε βαθύ κάθισμα στο οποίο πρέπει να μείνουμε ακίνητοι.
4. Τρέξιμο σε ευθεία γραμμή.
Χαράζουμε δύο παράλληλες γραμμές μήκους 10 μέτρων και απόστασης μεταξύ τους 1,20 μέτρα. Αυτό μπορεί να γίνει και με κολλητική ταινία στο πάτωμα. Στο τέλος του διαδρόμου τοποθετούμε ένα νήμα στο ύψος του στήθους του παιδιού. Το παιδί πρέπει να περπατά ανάμεσα στις δύο ευθείες γραμμές. Στη συνέχεια πρέπει να περάσει προσεκτικά κάτω από το νήμα χωρίς να ακουμπήσει το σώμα του σε αυτό. Όσο περνά η ώρα ενισχύουμε το παιδί να περπατά όλο και πιο γρήγορα και στη συνέχεια να τρέχει όλο και πιο γρήγορα. Μπορούμε, επίσης, να του ζητήσουμε να βαδίσει πάνω στη γραμμή, φέρνοντας τις μύτες των ποδιών ευθεία μπροστά από την άλλη. Με την κολλητική ταινία, επίσης, μπορούμε να φτιάξουμε γραμμές στο πάτωμα για προσπέραση ή εμπόδια, πάνω στις οποίες δεν πρέπει να πατήσει. Παίζουμε παιχνίδια διαφορετικών διαδρομών (π.χ. πέρνα ανάμεσα από τις ταινίες με πηδηματάκια με ενωμένα πόδια ή με κουτσό) και του ζητάμε κατά διαστήματα να μένει ακίνητο με την οδηγία stop, σε μία παραλλαγή του παιχνιδιού αγαλματάκια.
5. Παιχνίδι με κάρτες.
Φτιάχνουμε 8 κάρτες από τις οποίες η κάθε μία αντιστοιχεί σε μία συγκεκριμένη κίνηση. Για παράδειγμα:
- κύκλος: ανοίγω τα πόδια
- τετράγωνο: βάζω τα πόδια στο πλάι
- τρίγωνο: κάνω ρολλάρισμα όπως ένα βαρέλι
- αστέρι: σηκώνω τα χέρια ψηλά
- ρόμβος: κάνω τούμπα
- ορθογώνιο: στέκομαι στο ένα πόδι
- καρδιά: ξαπλώνω στο πάτωμα
- οβάλ: πηδάω ψηλά
Δείχνω στο παιδί μία – μία κάρτα και εξηγώ ποια κίνηση πρέπει να κάνει σε κάθε σχήμα και αριθμό. Αρχίζει το παιχνίδι! Ξεκινάμε δείχνοντας λιγότερες κάρτες οι οποίες θα έχουν μια συγκεκριμένη σειρά και σε αργό ρυθμό. Στη συνέχεια, δείχνουμε μπερδεμένες τις κάρτες αλλά ο ρυθμός δεν αλλάζει. Αργότερα, δείχνουμε μπερδεμένες τις κάρτες με πιο γρήγορο ρυθμό. Καθώς το παιδί εξοικειώνεται με το παιχνίδι και κατακτά τις πρώτες κινήσεις προσθέτουμε και τις υπόλοιπες κάρτες.
6. Τραμπολίνο ή κρεβάτι.
Ζητάμε από το παιδί να κάνει διασκεδαστικές ασκήσεις πάνω στο τραμπολίνο και αν δεν έχουμε τραμπολίνο δεν πειράζει υπάρχει και το κρεβάτι μας. Ορίστε κάποιες από αυτές:
- Πηδώ πάνω στο τραμπολίνο με κλειστά πόδια.
- Πηδώ πάνω με ανοιχτά τα πόδια.
- Κάνω jumping jacks διατηρώντας τον έλεγχο στα χέρια και στα πόδια αλλά και τον ρυθμό.
- Μένω πάνω στο τραμπολίνο με το ένα πόδι για 10sec.
- Κάνω κουτσό πάνω στο τραμπολίνο για 10sec.
- Πηδώ από το τραμπολίνο κάτω στο πάτωμα ή σε στρώμα με κλειστά τα πόδια.
- Πηδώ από το πάτωμα ή το στρώμα πάνω στο τραμπολίνο με κλειστά τα πόδια.
7. Πίστα survivor – λαβύρινθος.
Δημιουργούμε μια πίστα εμποδίων η οποία θα έχει μια μεγάλη διαδρομή που θα πρέπει να περάσει το παιδί, αξιοποιώντας εμπόδια που θα έχουμε καθορίσει σε μία συγκεκριμένη διαδρομή. Το παιδί πρέπει να ακολουθήσει όλα τα βήματα της διαδρομής που έχουμε καθορίσει, με τη σειρά. Στο τέλος, μπορούμε να του έχουμε ένα παζλ ή ένα παιχνίδι με στόχους που πρέπει να ολοκληρώσει για να κερδίσει την πίστα.
8. Αυγομαχίες.
Παίρνουμε μεγάλα κουτάλια και τοποθετούμε πάνω τους μεγάλα πλαστικά αυγά ή βρασμένα αυγά. Ζητάμε από το παιδί να περπατήσει σε μια συγκεκριμένη διαδρομή που έχουμε σκεφτεί με το χέρι τεντωμένο κρατώντας το κουτάλι με το αυγό. Για να δυσκολέψουμε το παιχνίδι μπορούμε να βάλουμε κάποια εμπόδια στη διαδρομή. Επίσης, μπορούμε να πάρουμε και εμείς μέρος στο παιχνίδι αυτό και να ανταγωνιστούμε ποιος θα φτάσει πρώτος χωρίς να έχει πέσει το αυγό κάτω πράγμα που θα δώσει περισσότερο κίνητρο και χαρά στο παιδί.
Σχετικές δημοσιεύσεις
Πριν γράψει
Πριν βάλουμε το μολύβι στο χέρι του παιδιού, το χέρι αυτό πρέπει να: σκάψει,...
Μέθοδος Μοντεσσόρι
Η μέθοδος Μοντεσσόρι πήρε το όνομα της από τη μεγάλη Παιδαγωγό Μαρία Μοντεσσόρι....
Πότε χρειάζεται Εργοθεραπεία; – 20 Σημάδια Ανησυχίας
Αν αναρωτιέστε σχετικά με το αν το νήπιό σας συμβαδίζει με τα αναπτυξιακά ορόσημα...
Η χρήση των puzzle στην Εργοθεραπεία
Τα παζλ είναι μία μοναδική ευκαιρία ψυχαγωγίας και εκπαίδευσης ταυτόχρονα!...