Αναπτυξιακά οφέλη στο παιχνίδι με τις χάντρες
Λεπτή Κινητική Δεξιότητα
Διάφορα μεγέθη χαντρών προωθούν την ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας. Οι μεγαλύτερες χάντρες προάγουν την τριποδική λαβή, παρόμοια με το να κράτημα ενός μεγάλου μολυβιού ή μαρκαδόρου. Οι μικρότερες χάντρες ενθαρρύνουν τα παιδιά να χρησιμοποιούν το πιάσιμο της λαβίδας τους, ενισχύοντας έτσι τους μικρούς μύες των χεριών τους.
Δημιουργικότητα
Οι χάντρες διεγείρουν τη φαντασία ενός παιδιού, επιτρέποντας του να εξερευνήσει και να εκφράσει τη δημιουργικότητά του με όποιον τρόπο θέλει. Επιπλέον ενισχύεται και η γλωσσική του ανάπτυξη καθώς το παιδί ενθαρρύνεται να βρει νέους τρόπους για να μιλήσει για τα σχέδια του. Έτσι επιτυγχάνεται η απόκτηση ενός νέου περιγραφικού και συναισθηματικού λεξιλογίου.
Γνωστικές Δεξιότητες
Ένα έργο που απαιτεί κάποιο βαθμό προγραμματισμού, όπως η κατασκευή μοτίβων από χάντρες, η επιλογή χρωμάτων για ένα βραχιόλι ή η απόφαση για το τι να φτιάξετε για ένα έργο χειροτεχνίας, είναι όλα πολύ βοηθητικά ώστε τα παιδιά να αναπτύξουν τις γνωστικές τους δεξιότητες. Καθώς αποφασίζουν ποια υλικά θέλουν να χρησιμοποιήσουν, πώς θέλουν να φαίνεται το έργο τους και ποια χρώματα και σχέδια τους αρέσουν, χρησιμοποιούν δεξιότητες σχεδιασμού και επίλυσης προβλημάτων που θα είναι απαραίτητες γι’ αυτά αργότερα στη ζωή τους.
Κοινωνικές και Επικοινωνιακές Δεξιότητες
Το να μάθει το παιδί να μοιράζεται υλικό με άλλα παιδιά και εκτιμά το ένα τη δουλειά του άλλου είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να βοηθήσετε το παιδί να μάθει να δένεται με άλλους, να περιηγείται σε κοινωνικές καταστάσεις και να εκφράζει θαυμασμό για τη δουλειά των άλλων. Μιλώντας μεταξύ τους για τα έργα τους και εκφράζοντας ποια χρώματα ή σχέδια τους αρέσουν, μπορούν να ενισχύσουν τις δεξιότητές τους στο λεξιλόγιο και να εξασκήσουν την αυτοέκφρασή τους. Όταν τα παιδιά ανταλλάσσουν ιδέες καθώς κατασκευάζουν, μπορούν επίσης να μάθουν να εκτιμούν τις προτιμήσεις των άλλων και να αποκτούν νέα έμπνευση και ιδέες για τον εαυτό τους.
Οπτικοκινητικές Δεξιότητες
Τα έργα που περιλαμβάνουν σχέδιο ή ζωγραφική συγκεκριμένων πραγμάτων μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν τις οπτικές κινητικές τους Δεξιότητες καθώς μαθαίνουν να αναπαράγουν αυτό που βλέπουν στο χαρτί. Αυτό επιτρέπει στα παιδιά να αναπτύξουν περαιτέρω άλλες σημαντικές δεξιότητες, όπως η γραφή, καθώς ενισχύουν τον οπτικοκινητικό συντονισμό τους. Αυτές οι δραστηριότητες μπορούν επίσης να ενθαρρύνουν τα παιδιά να εξασκήσουν πιο ακριβή χειρισμό του πινέλου ή του μολυβιού τους, ώστε να μπορούν να γράφουν ή να ζωγραφίζουν πιο αποτελεσματικά, αναπτύσσοντας περαιτέρω τις δεξιότητες λεπτού κινητικού ελέγχου.
Αμφίπλευρος Συντονισμός
Ο αμφίπλευρος συντονισμός ή η πράξη της ταυτόχρονης χρήσης και των δύο χεριών για την ολοκλήρωση εργασιών, είναι μια δεξιότητα που ασκούμε καθημερινά σχεδόν σε ό,τι κάνουμε. Από το δέσιμο των κορδονιών μέχρι το άνοιγμα αντικειμένων, τη χρήση υπολογιστή, οι περισσότερες βασικές δραστηριότητες περιλαμβάνουν την κίνηση και των δύο χεριών συνεργατικά και αποτελεσματικά.
Σχετικές δημοσιεύσεις
Η ικανότητα προσοχής στο παιδί
Η προσοχή για το παιδί είναι μία δυναμική κατάσταση που αποτελείται από 5...
Αισθητηριακή Επεξεργασία: Ιδιοδεκτικό Σύστημα
Τι είναι το ιδιοδεκτικό σύστημα; Η ιδιοδεκτικότητα είναι μια από τις λιγότερο...
Πότε μιλάνε τα μωρά και πώς να τα βοηθήσετε
Σύμφωνα με τους ερευνητές γνωρίζουμε ότι τα μωρά αρχίζουν να μιλούν κατά τους...
Σίτιση και ανάπτυξη λόγου
Είναι πολύ σύνηθες να διαπιστώσουμε ότι ένα παιδί που αντιμετωπίζει δυσκολίες...