
Η χρήση των puzzle στην Εργοθεραπεία
Τα παζλ είναι μία μοναδική ευκαιρία ψυχαγωγίας και εκπαίδευσης ταυτόχρονα! Χρησιμοποιούνται από τους θεραπευτές πολλών ειδικοτήτων για την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε αρκετούς τομείς της ανάπτυξης.
Στην Εργοθεραπεία έχουν σκοπό να ενισχύσουν:
Την αδρή κινητικότητα και την αντοχή σε σκόπιμη δραστηριότητα:
Το παιδί τοποθετεί τα κομμάτια διατηρώντας συγκεκριμένη στάση σώματος, όπως πρηνή στάση (με την κοιλιά να ακουμπά στο έδαφος), στάση σε σταθερή επιφάνεια (π.χ. καρέκλα) ή στάση σε ασταθή επιφάνεια (π.χ. σε μαξιλάρι ή σε μπάλα της γιόγκα), σε γονυπετή ή ημι-γονυπετή θέση ή ακόμη μεταφέροντας το σώμα του από καθιστή σε όρθια στάση.
Τον επιδέξιο συντονισμό των κινήσεων:
Το παιδί πιάνει ή αφήνει το κομμάτι του παζλ, το μεταφέρει στην κατάλληλη θέση ή το περιστρέφει με τα δάχτυλα ώστε να ταιριάζει κατάλληλα στο κενό μέσα στο οποίο θα το τοποθετήσει.
Τις δεξιότητες οπτικής επεξεργασίας:
Το παιδί παρατηρεί τα κομμάτια, τα διακρίνει (ανάλογα με το χρώμα, τη μορφή, τις ομοιότητες και τις διαφορές), εστιάζει στο κομμάτι το οποίο θέλει να πάρει στα χέρια του, τα μάτια εστιάζουν στα κομμάτια του παζλ τα οποία βρίσκονται σε διαφορετικές αποστάσεις και τέλος οξύνει την οπτική του μνήμη (αναρωτιέται: ποιο κομμάτι χρειάζεται να ψάξω για να το βρω;).
Τις γνωστικές δεξιότητες:
Το παιδί βελτιώνει την αντίληψη, την προσοχή, τον προσανατολισμό, τη μνήμη, τη σειροθέτηση, την επίλυση προβλήματος και την οργάνωση.
Τον συντονισμό:
Το παιδί βελτιώνει τον οπτικοκινητικό συντονισμό, τον αμφίπλευρο συντονισμό και τον χιασμό της μέσης γραμμής.
Τις δεξιότητες του λόγου, της κοινωνικής αλληλεπίδρασης και τη συναισθηματική ρύθμιση:
Το παιδί αναπτύσσει τον αντιληπτικό και εκφραστικό λόγο, τις συνεργατικές δεξιότητες, διαχειρίζεται τη ματαίωση και διαχειρίζεται κατάλληλα τον χρόνο για την ολοκλήρωση της δραστηριότητας.
Κομμάτια παζλ ανά ηλικία:
2-6 κομμάτια | 2-3 έτη |
9-10 κομμάτια | 3-4 έτη |
12-24 κομμάτια | 4-5 έτη |
24-48 κομμάτια | 5-6 έτη |
50-100 κομμάτια | 6-7 έτη |
100-200 κομμάτια | 7-8 έτη |
200+ κομμάτια | 8+ έτη |
_______________________________________
Γιουβάντση Μαρία
Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια
Η Μαρία Γιουβάντση είναι Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια. Αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής από το τμήμα Εργοθεραπείας. Παρέχει υπηρεσίες Εργοθεραπείας στο Παιδιατρικό Θεραπευτικό Κέντρο “ΛογοΠλανήτης” από το Σεπτέμβριο του 2022. Στόχος της είναι η ολιστική προσέγγιση κάθε παιδιού, γι’ αυτό και η επιμόρφωσή της είναι συνεχής.
Σχετικές δημοσιεύσεις
Ενδυνάμωση δαχτύλων μέσω της THERAPUTTY
Η πλαστελίνη theraputty είναι ένα εύχρηστο και διασκεδαστικό για το παιδί υλικό...
Αισθητηριακή Επεξεργασία: Στοματο-γευστικό Σύστημα
Τι είναι το στοματο-γευστικό σύστημα; - To στοματο-γευστικό σύστημα αφορά την...
Αισθητηριακή Επεξεργασία: Οσφρητικό Σύστημα
Τι είναι το οσφρητικό σύστημα; - Το οσφρητικό σύστημα είναι το σύστημα το οποίο...